trzecizakonfsspx.blogspot.com jest stroną Trzeciego Zakonu Bractwa Kapłańskiego świętego Piusa X w Polsce.
Znajdują się na niej najważniejsze informacje z życia naszej Duchowej Rodziny, intencje modlitewne oraz listy Duchowego Ojca, rozważania, biuletyny i wykłady. Intencje modlitewne obowiązują od każdego pierwszego dnia miesiąca.

piątek, 3 listopada 2017

Rozważanie dla III Zakonu FSSPX na listopad 2017 r.


OŚWIADCZENIE ABPA LEFEBVRE’A Z DNIA 21 LISTOPADA 1974 R.
(w 43. rocznicę Oświadczenia

Całym sercem i całą duszą przywiązani jesteśmy do katolickiego Rzymu, strażnika wiary katolickiej i, koniecznej dla zachowania wiary, Tradycji; do Wiecznego Rzymu, nauczyciela mądrości i prawdy.

Odrzucamy natomiast i zawsze odrzucaliśmy wierność Rzymowi tendencji neomodernistycznych i neoprotestanckich, które jasno doszły do głosu na II soborze watykańskim, oraz w reformach posoborowych.

Wszystkie te reformy przyczyniły się i nadal się przyczyniają do upadku Kościoła, ruiny kapłaństwa, zniszczenia Najświętszej Ofiary Mszy i sakramentów, zaniku życia religijnego, naturalistycznego i teilhardowskiego nauczania w uniwersytetach, seminariach duchownych, w katechezie; nauczanie to wyrosło z liberalizmu i protestantyzmu, i już wielokrotnie było uroczyście potępiane przez Nauczycielski Urząd Kościoła.

Żaden autorytet, nawet najwyższy w hierarchii, nie może nas zmusić do wyrzeczenia się lub uszczuplenia naszej wiary, tak jak od dziewiętnastu stuleci jest ona formułowana i głoszona przez Nauczycielski Urząd Kościoła.

Święty Paweł Apostoł powiada: „A gdybyśmy nawet my lub anioł z nieba głosili wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy – niech będzie przeklęty!” (Gal 1, 8). Czy nie o tym właśnie przypomina nam dziś Ojciec Święty? A jeśli nawet pomiędzy jego słowami i czynami istnieje pewna sprzeczność, jak na przykład w przypadku aktów dykasterii, to my wybieramy to, czego Kościół zawsze nauczał, głusi zaś jesteśmy na destrukcyjne nowinki.

Nie można dokonywać głębokich zmian w obszarze lex orandi (liturgii), nie zmieniając zarazem lex credendi (nauki o wierze). Nowej mszy odpowiada nowy katechizm, nowe kapłaństwo, nowe seminaria, nowe uniwersytety, charyzmatyczny, pentekostalny Kościół – rzeczy przeciwstawne prawowierności i Urzędowi Nauczycielskiemu całej dotychczasowej historii.

Ponieważ reformy te zrodziły się z ducha modernizmu i liberalizmu, są z gruntu zatrute; zrodziły się one z herezji, choćby nawet nie wszystkie ich akty były wprost heretyckie! Dlatego też dla każdego wiernego i czujnego katolicka jest rzeczą niemożliwą przyjęcie tych reform i podporządkowanie się im w jakikolwiek sposób.

Jedyna możliwa postawa wierności wobec Kościoła i nauki katolickiej, ze względu na nasze zbawienie, polega na kategorycznym odrzuceniu przyjęcia tych reform.

Dlatego też kontynuujemy nasze dzieło kształcenia kapłanów bez goryczy, rebelii, bez gniewu, pod gwiazdą Urzędu Nauczycielskiego wszystkich czasów, przekonani o tym, że jest to największa posługa , jaką możemy oddać Kościołowi Katolickiemu, papieżowi i przyszłym pokoleniom.

Dlatego trwamy przy wszystkim, w co wierzył i co praktykował w wierze Kościół wszystkich czasów przed modernistycznym wpływem soboru: w moralności, kulcie, nauczaniu katechizmu, w kształceniu księży, w instytucjach kościelnych i we wszystkim, co zostało dotychczas skodyfikowane; czekamy, kiedy prawdziwe światło Tradycji rozproszy mroki, jakie spowiły niebo nad Wiecznym Rzymem.

Czyniąc tak w łasce Bożej i z pomocą Najświętszej Maryi Panny, św. Józefa, św. papieża Piusa X, jesteśmy przekonani, że pozostajemy wierni Kościołowi Rzymsko-katolickiemu, jak również wszystkim następcom św. Piotra, i że w ten sposób jesteśmy fideles dispensatores mysteriorum Domini Nostri Jesu Christi in Spiritus Sancto - „wiernymi szafarzami tajemnic Pana Naszego Jezusa Chrystusa w Duchu Świętym. Amen.

+ Marcel Lefebvre





(za: ks. Stephan Maessen, Hoc est enim Corpus meum…, Wyd. Te Deum Warszawa 1997, s. 127-128)